Koop een geit - Campagne voor en door dierenartsen

Dierenartsen zonder grenzen - Veterinaires sans frontieres - Belgium

Brussel, 06/09/2017

Koop een geit
Campagne voor en door dierenartsen

Op Expovet en Vétérinexpo lanceert Dierenartsen Zonder Grenzen voor het derde jaar op rij zijn campagne ‘Koop een geit’. Met deze campagne voor en door dierenartsen zamelt de organisatie geld in voor haar activiteiten in Afrika en versterkt ze de solidariteit tussen Belgische dierenartsen en hun Afrikaanse collega’s.

Door een geit of zelfs een hele kudde te kopen, schenkt u Afrikaanse families een toekomst. Een geit geeft melk, onmisbaar voor arme families die nauwelijks toegang hebben tot eiwitrijk voedsel. En met de mest kunnen de gezinnen hun akkers bevruchten, zodat ze meer voedsel hebben en het oogstoverschot kunnen verkopen.

Een geit werpt bovendien een tot twee jongen per jaar, zodat de kudde snel aangroeit en er af en toe een geit verkocht kan worden. Zo krijgen families nieuwe inkomsten en dus ook toegang tot onderwijs, medische zorgen, kledij, voeding… Kortom, als u een geit schenkt, schenkt u Afrikaanse families zoveel meer. U schenkt hen een hoopvolle toekomst.

U koopt een geit, Dierenartsen Zonder Grenzen doet de rest.

Dierenartsen Zonder Grenzen begeleidt de families en leert hen hoe ze het best hun geiten verzorgen. De organisatie leidt ook veehouders op tot dierenverzorgers, zodat ze basiszorgen kunnen toedienen aan de dieren uit hun regio. De ngo ondersteunt lokale privédierenartsen om hun praktijk op het platteland te vestigen en zo dit netwerk van dierenverzorgers te ondersteunen.

Uw solidariteit onder de aandacht.

Als u als dierenarts deelneemt aan de campagne, toont Dierenartsen Zonder Grenzen uw solidariteit aan de wereld. Zo verschijnt uw praktijk op www.koopeengeit.be en ontvangt u een campagnepakket - met kaartjes, een spaarpot en een affiche - om ook het hart van uw klanten te veroveren. Iedere deelnemende dierenarts krijgt na de campagne een certificaat als ‘dierenarts zonder grenzen’ om op te hangen in zijn praktijk. Bovendien is uw gift fiscaal aftrekbaar en maakt u kans op een reis naar Afrika!

Doe mee

1. Kom een kijkje nemen op onze stand op Expovet (28-29 oktober in Gent) en Vétérinexpo (2-3 december in Ciney) of surf naar www.koopeengeit.be
  2. Word voor 25 euro lid van Dierenartsen Zonder Grenzen.
  3. Koop een geit voor 50 euro, een kleine kudde voor 200 euro of een grote kudde voor 500 euro en schenk Afrikaanse families een toekomst. Gebruik de spaarpot uit uw campagnepakket om geld in te zamelen onder uw klanten.
  4. Bestel uw gratis campagnepakket in de online catalogus van Val d’Hony - Verdifarm of Alcyon. Of kom naar onze stand op Expovet of Vétérinexpo.

Meer geiten dan vorige edities?

Bij de vorige editie —van februari 2016 tot en met januari 2017— hebben maar liefst 497 mensen (waaronder 378 dierenartsen) in totaal 1.097 geiten gekocht, goed voor een bedrag van 54.841 euro. Het jaar daarvoor hebben 412 mensen (onder wie 224 dierenartsen) in totaal 1.074 geiten geschonken voor een totaalbedrag van 53.700 euro. Een lichte stijging over beide jaren heen.

Dierenartsen Zonder Grenzen hoopt dat jullie tijdens de derde editie nog meer geld inzamelen om nog meer Afrikaanse families te helpen!

Meer info op www.koopeengeit.be