Covid-19 - 3

Nieuwsbrief MAART 2020 - 3


Nieuwsbrief Maart 2020 - 3

In deze nieuwsbrief:

  1. Gewijzigde instructie betreffende het reinigen en ontsmetten van de maskers
  2. VRAAG EN ANTWOORD: Ingezonden mail van een bezorgde collega: Waarom hebben de dierenartsen géén recht op een hinderpremie?

1— Gewijzigde instructie betreffende het reinigen en ontsmetten van de maskers

Geachte collega’s,

Ontsmetten en reinigen van de maskers.
Om de coating van de maskers lang te behouden dient men volgende best toe te passen. Het ziekenhuis van Tielt heeft het advies aangepast en ik volg hen hierin. Deze procedure wordt door hen dagelijks toegepast:
Eerst het ijzerdraadje uit de neusrug verwijderen. Vervolgens de maskers gedurende 1 minuut ontsmetten in 1% bleekwater bad. Daarna wassen op 40° (DUS NIET OP 60°C), 800 toeren maximum.
NIET IN DE DROOGKAST!
Ophangen aan de elastiekjes, zo blijven de plooien min of meer in vorm.

Gezien de eerste hoeveelheid maskers nagenoeg uitverkocht is, is er een rol stof bijbesteld om extra mondmaskers te kunnen maken. Het is nog steeds mogelijk om maskers te bestellen bij ons.

Nog altijd aan €7 per stuk.
Bestelling vanaf 10 stuks.
Eerst overschrijven op rek. nr iv-db: KBC BE62 7380 0419 4361
Steeds ook per mail naam en adres en aantal vermelden aub.
Op volgend email adres: Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien.

Mvg,
Koen Rogge


2 — VRAAG EN ANTWOORD: Ingezonden mail van een bezorgde collega: Waarom hebben de dierenartsen géén recht op een hinderpremie?

Beste,

Voor alle handelaars gaat er een zware periode tegemoet. Niet enkel mentaal, maar ook is het financieel een zware dobber.
Hoewel wij allen ter beschikking staan voor urgenties, zien wij onze inkomsten drastisch dalen.

Er zijn vergoedingen, maar in vergelijking met heel wat andere sectoren (horeca, kappers,...) een peulschil. Dit wekt heel wat frustraties op, niet alleen bij ons, de dierenartsen, maar evenzeer bij de kiné's en zoveel meer.
Wij riskeren onze eigen gezondheid door alsnog de dringende gevallen op te vangen, maar worden hierdoor bestraft door een minder mooie vergoeding. De hinderpremie wordt niet toegekend aangezien wij 'open' blijven voor de urgenties.
Ook de horeca die afhaalgerechten bieden, krijgen de hinderpremie.
Is dit correct?

Begrijp mij niet verkeerd, ik spreek niet over jaloezie, eerder om gerechtigheid. Ieder van ons ziet af van deze situatie.

Zelf heb ik reeds gemaild naar Hilde Crevits en kreeg ik 2 dagen later respons dat ze er rekening mee houden.

De kappers hebben hun recht op de hinderpremie verkregen door vooral samen te spannen.

Collegiale groet,
Een bezorgde dierenarts gezelschapsdieren

___________________________________

Beste collega,

Ik denk dat alle collega’s op dezelfde golflengte zitten als u. Ik toch in ieder geval.

Het overbruggingsrecht ging ons eerst niet gegeven worden, maar uiteindelijk wel als we enkel opendoen voor urgente gevallen.

Wij gaan ons uiterste best doen om ditzelfde te bekomen voor de hinderpremie.

Dankzij een nauwe samenwerking van IV-DB, VDV en FVB, en de nodige connecties van FVB (Unizo) met de overheid, hopen we dit ook erdoor te krijgen voor al onze collega’s.

Met vriendelijke groeten,
Peter Grootveld, voorzitter a.i. IV-DB

Hou het gezond !!!


 

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS